‘Israël in het hart van de Kerk’  Nieuw boek met vertaalde lezingen van Mark Kinzer

Het is al weer vier jaar geleden dat Mark Kinzer in november 2015 vijf onvergetelijke lezingen gaf in Nederland. Meteen was toen duidelijk dat het om heel bijzondere lezingen ging en dat ze in Nederlandse vertaling in boekvorm beschikbaar moesten komen. Er zijn vele uren gaan zitten in het maken van een goede Nederlandse vertaling van de vijf lezingen. En binnenkort is het dan zover: 20 maart 2020 verschijnt het boek ‘Israël in het hart van de Kerk’. De ondertitel van het nieuwe boek luidt ‘Jezus in het hart van Israël’. We hebben als stichting lang naar dit moment uit gezien en zijn blij dat het boek in maart in de winkel zal liggen.
Mark Kinzer wordt alom gezien als een van de belangrijkste messiaans-joodse theologen van dit moment. Met de vier boeken over Israël en de Kerk die sinds 2005 van zijn hand verschenen zijn heeft hij diepe indruk gemaakt. Het boek dat nu in maart uitkomt kan zonder meer een primeur worden genoemd. Het is voor het eerst dat er een boek met materiaal van Mark Kinzer in het Nederlands verschijnt. De vertaalde lezingen bieden een vlot leesbare kennismaking met het denken van deze messiaans joodse theoloog. Naast de lezingen bevat het boek tevens een lezing van Jeroen Bol over de geschiedenis van 2000 jaar messiaans jodendom en een uitgebreid interview met Mark Kinzer.